Friday, August 8, 2014

(၃၀)-ဝိနယ ပိဋက ပါဠိေတာ္ ဒုုတိယပိုုင္းလာ သံဃေဘဒ (ဝါ) သံဃာကို သင္းခြဲေသာကံ (အပိုုင္း ၁)

ကြ်န္ေတာ္တိုု႔၏ ေထရဝါဒ ဗုုဒၶဘာသာတြင္ ျမတ္စြာဘုုရား၏ တရားဓမၼတိုု႔ကိုု ပစ္ထည့္ထားသည့္ ျခင္းေတာင္းၾကီး သံုုးေတာင္း အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားေသာ ဝိနည္း သုုတၱန္ အဘိဓမၼာ ဆိုုျပီး က႑သံုုးခုုရွိရာတြင္ ယင္းတိုု႔အနက္ ဝိနယပိဋက ဆိုုသည္မွာ ရဟန္းသံဃာတိုု႔သည္ မည္သိုု႔ေသာ နည္းလမ္းအားျဖင့္ သာသနာအား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္အပ္ေၾကာင္း မသဲမကြဲ ေခ်ာ္တလြဲေတြ ေလွ်ာက္မလုုပ္ေစရန္ ဗုုဒၶရွင္ေတာ္မွ  အတိအက် “မူဝါဒ” ခ်မွတ္လမ္းျပခဲ့သည့္ ကိုုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ကိုုယ္တိုုင္၏ အာေဘာ္လမ္းညႊန္ပါတည္း။


ထိုု႔ေၾကာင့္လည္း ရွင္မဟာ ကႆပ အမႉးရွိေသာ ေရွးဦးဆံုုး ပုုဗၺာစရိယ သံဃာေတာ္ၾကီးမ်ားသည္ ပထမဆံုုးက်င္းပခဲ့သည့္ သဂၤါယနာတြင္ အေရအတြက္ မ်ားျပားလွပါသည္ဆိုုေသာ သုုတၱန္တရားမ်ား၊ လူပညာရွိတိုု႔ပင္လွ်င္ ဥာဏ္မမွီႏိုု္င္ေအာင္ နက္နဲသည္ ဆိုုေသာ အဘိဓမၼာသကၤပ တရားတိုု႔ကိုု ေၾကာင္ပုုစြန္စား ကြ်တ္ကြ်တ္ဝါးထားေသာ ဘုုရား၏ ညီေတာ္ေခါက္ေခါက္ ရွင္အာနႏၵာကိုုပင္ ဓမၼဝိႆေဇၨတိ(အေျဖရွင္) ပလႅင္ေပၚသိုု႔ ဦးဆံုုး ေပးမတက္။  အနိမ့္က်ဆံုုး သုုဒၶကြ်န္မ်ိဳးမွ ရဟန္းျပဳလာသေလာက္ ၊ ေဖာက္ျပန္လိုုေသာ ေခ်ာ္တလြဲရဟန္းေတြ အေနၾကပ္ေအာင္ သဲကြဲရွင္းလင္းစြာ ဝိနည္းအာပတ္ကို မျပတ္ေဝဖန္သည့္ ဗုုဒၶသာသနာ၏ အခမဲ့ ႏွလံုုးသားဝန္ထမ္းရွင္ သာသနာေစာင့္ ရဲခ်ဳပ္ကိုယ္ေတာ္ၾကီး ရွင္ဥပါလိကို ကိုယ္ေတာ္မွ ျငင္းပါလ်က္ႏွင့္ ပလႅင္ေပၚသိုု႔ ဇြတ္ကို မရမကဆြဲတင္ကာ ဝိနည္းေတာ္သည္ သာသနာေတာ္အတြက္ အထြတ္ျမတ္ဆံုး ႏွင့္ အေရးၾကီးဆံုး အသက္ဝိဥာဥ္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို အေၾကာင္း သက္ေသျပဳခဲ့ပါသတည္း။

ယေန႔ခ်ိန္ခါ ျမန္မာျပည္ ဗုုဒၶ သာသာနာသည္ မင္းဆိုးမင္းကလိန္တို႔မွ အတိအလင္း တစ္မ်ိဳး၊ လက္သိပ္ထိုးလည္း တစ္လွည့္ုုျဖင့္ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံကို ရေသာ အဓမၼ ရဟန္းတို႔သည္ ၉၆၉ အဖြဲ႔၊ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ လႈပ္ရွားေရးအဖြဲ႔ ၊ ခုေနာက္ဆံုး သာသနာ့ ပါလ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႔ စသျဖင့္ နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးသံုးကာ မူလသံဃာအဖြဲ႔အစည္းမွ သင္းခြဲဖဲ့ထြက္၊ အရွက္အေၾကာက္မရွိ မာန္တက္ရမ္းကားျပေနသည္မွာ အထင္းပါတည္း (impunity)။ သည္တြင္ “သံဃာ့ အဖြဲ႔အစည္း”ဆိုုေသာ ေဝါဟာရ ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ကြ်န္ေတာ့္ အေနျဖင့္ စဥ္းငယ္ရွည္လ်ားေသာ ပိဋကတ္ေတာ္ က်မ္းဂန္ အကိုးအကား တို႔ကို အလ်င္ဦးဆံုး ဖြင့္မျပမီမွာ စာဖတ္ ပရိသတ္တို႔ လြယ္လြယ္ကူကူ စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုုင္သလို လက္ေတြ႔သံုးစြဲႏိုင္သည့္  ဘုုရားရွင္၏ ဆိုလိုုရင္း အႏွစ္ခ်ဳပ္ကို အလ်င္ေဖာ္ျပထားလွ်င္ ေကာင္းပါလိမ့္မည္။ ဘုရားရွင္၏ သားေတာ္ရင္းမ်ား ျဖစ္ကုုန္ေသာ တည္ၾကည္မြန္ျမတ္ေသာ မူလသံဃာ အဖြဲ႔အစည္း ႏွင့္ ေဖာက္ျပန္ယုတ္မာေသာ ေအာက္တန္းစား သံဃာ အဖြဲ႔အစည္းကို အသို႔ ခြဲျခားႏိုင္ပါသနည္း ဆိုုေသာ္ ဘုရားရွင္၏ သံဃာဟူသည္မွာ တစ္ေၾကာင္းတည္းသာရွိေသာ တရားသာလွ်င္ က်င့္ၾကံကိုုးကြယ္ရာ သံုးစြဲရာရွိသည္ဟု ေျပာ၍ ေျပာသည့္အတိုင္းလည္း က်င့္ၾကံသံုးစြဲေနထိုင္သည့္ သူတိုု႔ေပတည္း။ ေဖာက္ျပန္ေသာ မိစၦာသံဃာတို႔ သင္းပင္းပူးေပါင္းေသာ ေအာက္တန္းစား သံဃာ အဖြဲ႔အစည္း ဆိုသည္မ်ိဳး မွာကား အျမတ္ဆံုးဟူသည္မွာ “၉၆၉ေဟ့” ၊ တရားဟူသည္မွာ “အမ်ိဳးသားေရးေဟ့”၊ “အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊ သာသနာေဟ့” ၊ က်င့္ၾကံကိုးကြယ္သံုုးစြဲရာ ဟူသည္မွာ “မင္းအာဏာ၊ သမၼတၾကီးရဲ႕  အာဏာ၊ လႊတ္မင္းၾကီးေတြရဲ႕  အာဏာေဟ့” ဟုု လွည့္ျဖားေျပာဆိုသလို သင္းတုုိ႔၏ အာရုုံျပင္တြင္ ၄င္း ယုုတ္ညံ့ေသာ မင္း၊ အာဏာ၊ ႏိုင္ငံေရး စသည့္ ေမာက္မာဝင့္ၾကြားေနေသာ ငရဲတံလွ်ပ္မ်ား ျပက္ျပက္စြဲေလာင္ေနသည့္ စိတ္ယုတ္မာညစ္ညမ္းပူးသြမ္းေနသူတို႔ ပူးေပါင္းစည္းေဝးေသာ အဖြဲ႔မ်ိဳးပါတည္း။ ၄င္းတုုိ႔မွ အေလးအျမတ္ျပဳေနေသာ အမ်ိဳးသားေရး ကိစၥဆိုသည္မ်ိဳးသည္ ဗုဒၶဘုရားရွင္က ဘယ္တုန္းကမွ မေဟာခဲ့သည္၊ တရား မဟုတ္သည္ကို အေသအခ်ာ သိသည္လည္း ရွိေစ၊ မသိသည္လည္း ရွိေစ “ငါတို႔လုပ္ေနတာဟာ တရားပါ” (သိုု႔မဟုုတ္လည္း) “တရားဆိုတာ သည္ေနရာမွာေတာ့ မလိုပါဘူး” (သိုု႔မဟုုတ္လည္း) “တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ မလိုပါဘူး”ဟု အမွန္တရားဆိုတာ ၾကည့္ရူသူ၏ ရူေဒါင့္ေပၚမွာပဲ မူတည္သည္ လိုု႔ moral relativism အယူျဖင့္ လႊမ္းမိုးပိုင္းျဖတ္ ျပဳမူေျပာဆိုေနကုန္ၾကသူတိုု႔ စည္းေဝးသည့္ အစုအဖြြဲ႔တိုု႔ ေပတည္း။

သိုု႔ဆိုုလွ်င္ ကိုုးကြယ္က်င့္ၾကံသံုုးစြဲအပ္ေသာ “တရား” ဆိုတာဟာ ဘယ္လုိမ်ိဳးပါလိမ့္ ဆိုုေသာ - ေစာဒနာသည္  အင္မတန္ ေကာင္းသေလာက္ အေရးၾကီးေသာ ေမးခြန္းလည္း ျဖစ္ပါ၏။ သည္ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖသည္ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းလွသည့္အတိုုင္း ေနာက္ပိုုင္း ကြ်န္ေတာ့္စာမ်ားတြင္ ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးသြား ပါမည္။ ခုခါမွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ခုေရးေသာစာတိုု႔သည္ “တစ္ေၾကာင္းတည္းသာရွိေသာ တရား”ကိုသာလွ်င္ ျမတ္ႏိုးဦးစိုက္ ေရးသားထားသည္ကို သိလွ်င္ လံုုေလာက္ျပီ ျဖစ္ပါ၏။ တဒဂၤမွ် အႏွစ္ခ်ဳပ္ျပမည္ဆုုိလွ်င္ ေဒဝဒတ္မွေန၍ သတ္သတ္လြတ္စားျခင္း မွသည္ တျခား ျပင္းထန္စြာ က်င့္ၾကံျခင္းတိုု႔ကိုုမွ အႏွစ္အမွန္ဟု စြဲထင္ေနျခင္းမ်ိဳးသည္ တရားမဟုတ္။ တရားဟူသည္မွာ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ လူသားအားလံုုး၏ ျဖစ္တည္မႈတြင္ ေျဖရွင္းဖိုု႔ အခက္ခဲဆံုုး ျပႆနာ အျဖစ္ တြဲလ်က္ပါလာသည့္ တစ္စံုုတစ္ရာသည္ အႏွစ္အမွန္ဟု ေတာက္ေလွ်ာက္ကို ေတြးေခၚေနေသာ အက်င့္အၾကံကို (တစ္ဝက္တစ္ပ်က္နဲ႔ေတာ့ မရ) လံုးဝကို ကုစားရန္ ၾကိဳးစားရေသာ သေဘာေပတည္း။

လူ႔ေဘာင္၏ ရူပ္ေထြးမိုုက္မဲမႈ ျပႆနာ အေပါင္းတိုု႔ႏွင့္ စပ္၍ လြယ္သေလာက္ နက္နဲေသာ၊ ရုုိးရွင္းသေလာက္ ဘယ္လိုုမွ မျငင္းႏိုင္ေအာင္မွန္ကန္ေသာ အေျဖတိုု႔ကို ဗုဒၶတရားေတာ္တို႔တြင္ ရွာေတြ႔ႏိုုင္ပါ၏။ အၾကင္သူတစ္ဦးသည္ ဥပမာအားျဖင့္ ဝီရသူ အင္းစိန္ရြာမ ေရႊညဝါ သီတဂူစေသာ ၉၆၉ ဘုုန္းၾကီးတစ္ဦးသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဤသိုု႔ ေတြးေခၚေနသနည္း၊ ဤသိုု႔ ေျပာဆုုိေနပါသနည္း၊ ဤသိုု႔ ျပဳမူေနရပါသနည္းဟု ေမးလာမည္ဆိုေသာ္ ဗုုဒၶတရားမွ ေပးမည့္ အေျဖကား လြယ္ပါ၏။ ဗုုဒၶ ပရမတၱဝိဇၨာေဗဒ (epistemologic logic) ရူေဒါင့္မွ ခ်ည္းကပ္သံုုးသပ္လိုုက္မည္ ဆိုပါလွ်င္ မလြဲေသခ်ာ ေျပာဆိုႏိုင္သည္ကား ဤသူတိုု႔၏ ေလာကကို ျမင္ေသာ အျမင္ ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ၄င္းတိုု႔၏ သူ႔ကိုယ္သူ ႏွင့္ အျပင္ဗဟိႏၶမွ တစ္ပါးအရာတိုု႔ကိုု ၾကည့္ျမင္ေသာ အျမင္တိုု႔သည္ မွားယြင္း၊ယင္းပုုဂၢိဳလ္တိုု႔၏ ကိစၥတြင္ ေဖာက္ျပန္ေမွာက္မွားေသာ အဆင့္သိုု႔တိုုင္ေရာက္ ေန၍ ေပတည္း။ ေရွ႕ေဆာင္းပါးတိုု႔တြင္ ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ေရးဆို ျပီး အစိုးရက ဂုဏ္တင္ျပီးလုုပ္ေနေသာ ပြဲမ်ားသည္ သည္ အသိအျမင္ မာန္ေျမာက္ေမွာက္မွားေနေသာ ဘုုန္းၾကီးရူးေတြကုိ ေလွလူးေပးေနတာသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွာရီရာ လက္ေဆာင္ အမွတ္ (၇) စသည္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာခဲ့ပါသည္။ အျမင္မွားယြင္းေဖာက္ျပန္ (ဝါ) ရူးေနေသာ ဘုုန္းၾကီးကိုု ၄င္း၏ ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းစြာျမင္ေနေသာ (ဝါ) ရူးမိုုက္စြာ သိျမင္ေနေသာ ေလာကအျမင္ကိုု ေျပာင္းလဲရန္ မၾကိဳးစားပဲႏွင့္ လူေရွ႔သူေရွ႕ထြက္ စကားေတြေျပာခိုုင္းျပီး လူတတ္သိၾကီးေတြ အျဖစ္ ပြဲေတြေျမွာက္ကာ အားေပးအားေျမွာက္လုပ္ျခင္းသည္ ထိုသူရူးသူမိုုက္တို႔ နဂိုကပင္ ေရွ႕တန္းတင္ ေနေသာ အာဏာရွိသူနဲ႔ ေပါင္းႏိုင္တယ္ဆိုတာ တရား (သမိုင္းေၾကာင္း လိုအပ္မႈ) ၊ လုုပ္ပိုုင္ခြင့္ကို တိုးတက္ရယူမႈ ဆိုုတာ ဓမၼေဝယ်ာဝစၥ (သမိုုင္းေပး တာဝန္)၊ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ဆိုတာ အႏွစ္အမွန္ ဝ႗တိ (သမိုုင္းဆက္ အေမြအႏွစ္) စေသာ ေဖာက္ျပန္ေဖာက္လြဲ မိုုက္မြဲေသာ ေလာကအျမင္ေတြ ပ်ံ႕ပြားလာကာ ထိုုသိုု႔ အတၱႏွင့္ ယွဥ္ေသာ သညာသိကို ကိုးကားေကာ္ေရာ္မႈမွ ေန၍ ေပါက္ကြဲပ်က္စီးမည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ား ေတာမသတ္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔၏ သမိုုင္းတြင္ ဆက္ျဖစ္မည့္ သေဘာကိုု ေဆာင္ေနပါ၏ ။ သည္မွာတင္ ပရမတၱ ဝိဇၹာေဗဒ (ဝါ) ေလာကအျမင္ ဘာသာရပ္ (mereology) တြင္ ကြ်န္ေတာ့္အေနျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္အတန္ အပတ္တကုုတ္ ၾကိဳးစားေလ့လာခဲ့ရကား ယင္းေလ့လာမႈတုုိ႔မွ ရေသာ အသိတရားသည္ ခုုခါမွာ  ဘုုန္းၾကီးမိုက္ ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ယင္းလူမိုုက္ေနာက္လိုုက္တိုု႔မွ မင္းအာဏာ ေက်ာေထာက္ရ၍ တရားဝင္ျဖစ္ပါသည္ဟု ယူမွတ္ေၾကြးေၾကာ္ေနေသာ လူမိုုက္တရားတိုု႔ကိုု တန္ျပန္ႏွိမ္နင္းဖိုု႔ရန္ အားထုုတ္ဖုုိ႔ ေစတနာ ကြ်န္ေတာ့္အား ျဖစ္ရပါသတည္း။

ခုု ကြ်န္ေတာ္မွ ေလာကအျမင္ေဗဒဟုု လြယ္လြယ္ဘာသာျပန္ျပသေလာက္ ကြ်န္ေတာ္ လူ႔ေခတ္ျမန္မာမ်ားအတြက္ တစိမ္းဆန္ေနဦးမည့္ ေဝါဟာရမ်ားျဖစ္သည့္ epistemology (သိျခင္းေဗဒ) ၊ mereology  (တစ္ခုုလံုုး ဆိုုတာ ႏွင့္ အစိတ္အပိုုင္း တစ္ခုုခ်င္း ဆိုုတာ ဆက္စပ္ပံုု ေဗဒ) တိုု႔သည္ စင္စစ္ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔၏ ေထရဝါဒ ပိဋကတ္တိုု႔တြင္ အေျခခံအက်ဆံုုး ဓမၼပရိယာယ္ နည္းစနစ္တိုု႔ အျဖစ္ ထုုနဲ႔ထည္ ေဖာ္ျပပါဝင္ေနေသာ နည္းစနစ္တိုု႔ ျဖစ္ပါ၏။ မဟာယာန ဗုုဒၶဘာသာတြင္ ေယာဂကာရ ႏွင့္ မျဒာမိက စနစ္တုုိ႔ဟူသည္ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ ေထရဝါဒလိုု စိတ္တစ္ခုုယုတ္ ကိုးဆယ္ဟာ ဘာေတြလဲဟု (၏ ၊ သည္ ) မေရြး က်က္မွတ္ေနျခင္းထက္ ယင္း အေျခခံအက်ဆံုး ဓမၼပရိယာယ္တို႔ကို အထူး အာရုုံစိုက္ကာ ကြ်မ္းက်င္စြာ နားလည္ေဆြးေႏြးႏိုင္ေသာ အဆင့္သို႔ ေရာက္ေအာင္ သုုေတသနျပဳထားသည့္ စနစ္တိုု႔ ျဖစ္ပါ၏။ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကို တစ္ေပြ႔ၾကီး ေလ့လာခြင့္ ရခဲ့ပါလ်က္ႏွင့္ ေဖာင္စီးရင္း ေရငတ္ဆိုသလို ေခတ္ရာဇဝင္ အဆက္ဆက္ အသိမိုက္မဲလွသည့္ အေနာ္ရထာ မင္းတုန္းစေသာ မင္းလူလည္တိုု႔မွ သင္းတိုု႔ နာမည္ၾကီး သာသနာ့ ဒါယကာခံဖိုု႔ သာသာနာကို ၾကံဳးသြင္းၾကိဳးကိုင္ဖိုု႔ ၾကိဳးစားခံခဲ့ရေသာ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ ျမန္မာျပည္သည္ “ေထရဆိုုလွ်င္ မေဝဖန္နဲ႔၊ ကံၾကီးထိုက္လိမ့္မယ္” ဆိုုတာနဲ႔ အပိတ္ခံခဲ့ရကား ယေန႔ ျမန္မာျပည္ ဗုဒၶဘာသာတြင္ ထိပ္ဆံုးက ဥာဏ္အေကာင္းဆံုုး ဘုန္းၾကီးဆိုသူတိုု႔ပင္ ဤအေရးပါဆံုး ဓမၼ ပရိယာယ္တိုု႔တြင္ အလြန္တရာ အားနည္းၾကသည္ဆိုသည္ကို ကမာၻတိုးလွ်ိဳေပါက္လာေသာ သည္ဘက္ေခတ္ (Globalized era)တြင္ ကိုယ့္ငါးခ်ဥ္ ကိုယ္မခ်ဥ္စတမ္း ႏိူင္းယွဥ္ေဝဖန္သည့္ ျမန္မာ ဘာသာေရးပညာရွင္တိုု႔သည္ စိတ္မသက္သာစြာ သိျမင္ခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါ၏။ သည္လို စူးစမ္းေဝဖန္ေတြးေခၚေသာ သႏၷိဌိက အေလ့အက်င့္သည္ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔၏ ရိုုးရာတြင္ ဆိတ္သုဥ္းသုည ဘူလုံးလုံးက်ေနလိုု႔လည္း ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကေလးကို ျမင္စျပဳလာေသာ သည္မွာေခတ္တြင္ “ဘုုရားတရားဆိုုတာ ၉၆၉ ဟဲ့ ၊ မူဆလင္ကို ႏွိပ္ကြပ္ဟန္႔တားတာဟာ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္တာဟဲ့” ဟူေသာ မိစၦာအယူဝါဒ ေနာက္သိုု႔ စစ္အစိုးရ ေျမွာက္ေပးလို႔သာ  ျပည္သူကလည္း မစူးစမ္း မေစာေၾကာလိုု႔သာ နာမည္ၾကီးလိုု႔ေန အမွန္တကယ္ အားျဖင့္ သိမ္ေမြ႔ခက္ခဲလွသည့္ တရားဓမၼ ပရိယာယ္နယ္ပယ္တိုု႔တြင္ အသိအလင္း ေဟာင္းေလာင္း ျဖစ္ေနေသာ ဘုန္းၾကီး ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ ဆိုသူတိုု႔သည္ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္စားမာန္ေျမာက္ကုန္ၾကျခင္း ေပတည္း။

တခ်ိဳ႔ကလည္း ဆိုပါ၏။ သည္ ဝီရသူ စတဲ့ ဘုုန္းၾကီးေတြ အစိုးရက ေဆးခတ္ျပီး ခိုင္းတာ ခံရတာပါလိုု႔ သည္ဘုုန္းၾကီးေတြကိုပင္ ကိုယ္ကေနျပီး သနား၊ ကရုုဏာပင္ သက္စရာ ေကာလာဟလတို႔လည္း ေပၚထြက္လာပါ၏။ ကြ်န္ေတာ့္ စဥ္းစားပံု အားျဖင့္ ျမန္မာ အစိုးရသည္ သည္ေလာက္ စြမ္းမယ္လုုိ႔လည္း မထင္၊ သည္ေလာက္လည္း အပင္ပန္း ခံမယ္လိုု႔လည္း မထင္။  နိုုင္ငံေရး အေတြးအေခၚ ေဗဒျဖင့္ နည္းစနစ္က်က် ေျပာမည္ဆိုုလွ်င္ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ အစိုးရက လုပ္ေနေသာ ႏိုုင္ငံေရး အညွာမွာ ေနဝင္း ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ ေခတ္ကတည္းကပင္  နည္းဗ်ဳဟာဆိုလိုု႔ ဝါးလံုးထိုးတတ္ရုုံ တစ္တန္းတစ္စား သာတည္း။ အဲဒါဟာ ဘာလဲဆိုေတာ့ အယုတ္မာဆံုး သိုု႔မဟုတ္လည္း ခုိင္းလိုု႔အေကာင္းဆံုး လူတိုု႔ကို ထိပ္ဆံုုးေနရာသိုု႔ ခုတင္ေပးထားျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ “က်ီးမိုုက္ကိုု ဟသာၤတိုု႔ ခစားရသဟဲ့” ဟူေသာ ေကာသလအိပ္မက္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ခ်က္ဆိုတာ ျမန္မာမ်ား ႏွစ္ရာစုဝက္မက လက္ေတြ႔ျမင္ေတြ႔ထားျပီး ျဖစ္လိုု႔ ဒါကို အလြယ္ပင္ နားလည္ သေဘာေပါက္ႏိုုင္ပါ၏။ တစ္ခုပဲ ပိုမွတ္ရန္မွာ ေကာသလအိပ္မက္ ဆယ့္ေျခာက္ခ်က္သည္ ျမန္မာေတြ ေခတ္တစ္ေခတ္မွာ ကံဆိုးလိုု႔ ေတြ႔ခံခဲ့ရေသာ အျဖစ္သနစ္တိုု႔ မဟုတ္။ ထိပ္တန္း ႏိုုင္ငံေရးေတြးေခၚပညာရွင္ ဟိုင္းရက္က သူ႔ ကမာၻ႔ဂႏၲဝင္ ကြ်န္ျဖစ္ရာလမ္းတြင္ အေသအခ်ာကို ေျပာခဲ့သည္မွာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ ျပည္သူလူထုုသည္ လံုုးစည္းဝါဒယႏၲရားစနစ္ (Totalitarianism) စနစ္ေအာက္ကို ျပားျပားေမွာက္ က်ေရာက္သြားျပီဆိုလွ်င္ ယင္းစနစ္သည္ မလြဲေသခ်ာ လူယုုတ္မာ စိတ္ေအာက္တန္းတိုု႔ကိုသာ ထိပ္ဆံုုးသို႔ ေရာက္လာေအာင္ တြန္းပုုိ႔ေပးပါသတည္း။ ေခတ္စနစ္ဟု ျမန္မာတိုု႔ ေျပာေလ့ရွိပါ၏။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ လြယ္လြယ္သိမွတ္ႏိုုင္သည္မွာ လံုုးစည္းဝါဒ လႊမ္းမိုုးေသာ ေခတ္တိုင္းမွာ လူယုတ္မာေတြ မင္းမူတဲ့စနစ္သည္ သက္ဆုိးရွည္စျမဲ ေပတည္း။ ျမန္မာေတြ မက္ခဲ့ရေသာ၊ ခုလည္း အိပ္မက္ထဲက မထြက္ႏိုင္ေသးေသာ၊ ဘယ္ေတာ့ သည္အိပ္္မက္ဆိုးေတြ ျပီးသြားမွာလည္း ဆိုတာကိုလည္း ဘယ္သူမွ မမွန္းႏိုုင္ေသာ ေကာသလ အိမ္မက္တိုု႔သည္ ( ေခတ္ -> စနစ္ ) တိုု႔ ျဖစ္ပါ၏။ ျမန္မာေတြ ကံေခလိုု႔ တစ္ခါတစ္ရံ ေလာကဓံမွာ က်ီးကန္းေအာက္ကလိေတြ ပလႅင္ညာရံ ေရႊဘံုုပ်ံမွာ လာစိုးစံခြင့္ရသည့္ ခဏတျဖဳတ္ သေဘာမဟုတ္။

No comments:

Post a Comment